Villkor

Köpvillkor

Är det något du undrar över gällande våra villkor når du oss enklast på info@anhorigforeningen.se. Vårt juridiska namn är: ANHÖRIGFÖRENINGEN FÖR NÄRSTÅENDE TILL ALKOHOL- OCH DROGBEROENDE, organisationsnummer 8572078783, adress Kapplandsgatan 50B, 41478 Göteborg, Sverige.

K1. Köp
Vid beställning träffas avtal om köp först när ANHÖRIGFÖRENINGEN FÖR NÄRSTÅENDE TILL ALKOHOL- OCH DROGBEROENDE bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits av ANHÖRIGFÖRENINGEN FÖR NÄRSTÅENDE TILL ALKOHOL- OCH DROGBEROENDE.

K2. Priser
ANHÖRIGFÖRENINGEN FÖR NÄRSTÅENDE TILL ALKOHOL- OCH DROGBEROENDE är en ideell förening och är därför momsfri, alla priser är därför 0% moms.

K3.1 Kortbetalning
Vi använder Stripe som teknisk partner för säkra kortbetalningar. För att kunna genomföra betalningen lagras de uppgifter som krävs för att kunna genomföra våra åtaganden för köpet. Känsliga kortuppgifter lagras säkert enligt internationella lagar och regler, och används sedan för att genomföra en eller flera transaktioner i enlighet med den produkt eller de produkter du köpt och de priser som visats på sidan. Läs mer om Stripe på www.stripe.com.

K3.2 Swish
Du betalar enkelt med Swish via din smarta telefon. Saknar du Swish kontakta din bank för instruktioner. När du betalat din order ser du orderbekräftelsen och ditt ordernummer under menyn "Händelser" i Swish-appen. När din betalning har registrerats hos ANHÖRIGFÖRENINGEN FÖR NÄRSTÅENDE TILL ALKOHOL- OCH DROGBEROENDE så skickas din beställning.

K4. Ångerrätt och öppet köp
Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar.

Köp av produkter från ANHÖRIGFÖRENINGEN FÖR NÄRSTÅENDE TILL ALKOHOL- OCH DROGBEROENDE som består helt av digitalt material. Dessa produkter levereras inte på något fysiskt medium och omfattas därför inte av ångerrätten enligt ett undantag i 11§. Genom att genomföra ett köp av en eller flera sådana produkter avsäger du som kund dig all ångerrätt för dessa produkter.

K5. Reklamationer
Om du vill reklamera en felaktig dragning ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss helst via e-post info@anhorigforeningen.se

Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.

K6. Återbetalningar
Återbetalning får endast ske vid reklamation av en tjänst som betalaren har betalat via Swish Handel inom de tolv (12) senaste månaderna. Återbetalat belopp får vara mindre än det ursprungliga beloppet men aldrig överstiga detsamma.

Summan återbetalas alltid till samma Swish-konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt. Återbetalningar kan aldrig ske senare än 12 månader efter köpet.
Återbetalning kan endast göras till det mobilnummer från vilket den ursprungliga betalningen gjordes och när detta mobilnummer är kopplat till samma person och konto som vid den ursprungliga betalningen.
Vid betalning via kort kontakta info@anhorigforeningen.se

K7. Force Majeure
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm.
www.konsumentverket.se
www.arn.se

Leveransvillkor

L1. Leveranser
Om ditigala produkter säljs, så som biljetter eller medlemskap leveras dessa direkt i formen av köpeskvitto.

Personuppgiftspolicy

P1. Skydd av personuppgifter
I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice (gärna på e-post info@anhorigforeningen.se). Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter (se vår privacy policy).

Under 2018 ersattes PUL av GDPR som är nya dataskyddsregler som gäller inom hela EU. Eftersom vi inte lämnar ut uppgifter till tredje part innebär detta inte någon direkt skillnad mot PUL vad gäller behandling av din information eller vår relation till dig som kund.

En skillnad är att vi som företag måste ha utsett ett dataskyddsombud. Hos oss är är vår VD dataskyddsombud. Har du frågor kring hur vi behandlar din information, kontakta oss på info@anhorigforeningen.se.