Villkor

Köpvillkor

Är det något du undrar över gällande våra villkor når du oss enklast på info@healthyhomes.se. Vår juridiska namn är: JLM Healthy Homes AB, organisationsnummer 5590907365, adress Box 760, 78127 Borlänge, Sverige

K1. Köp
Vid beställning träffas avtal om köp först när Healthy Homes bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits av Healthy Homes. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad. Healthy Homes har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år och Healthy Homes måste kunna fastställa kundens bostadsadress.

K2. Priser
I priserna ingår moms med 25 % för beställningar inom EU. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som Healthy Homes inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet.

K3. Frakt
En fraktkostnad kan tillkomma inom Sverige. Fraktkostnaden kan komma att ändras och ibland vara rabatterad. Du ser fullständig fraktkostnad i kassan.

K4. Betalningsalternativ/betalningsvillkor

K4.1 Kortbetalning
Vi använder Stripe som teknisk partner för säkra kortbetalningar. För att kunna genomföra betalningen lagras de uppgifter som krävs för att kunna genomföra våra åtaganden för köpet. Känsliga kortuppgifter lagras säkert enligt internationella lagar och regler, och används sedan för att genomföra en eller flera transaktioner i enlighet med den produkt eller de produkter du köpt och de priser som visats på sidan. Läs mer om Stripe på www.stripe.com.

K4.2 Swish
Du betalar enkelt med Swish via din smarta telefon. Saknar du Swish kontakta din bank för instruktioner. När du betalat din order ser du orderbekräftelsen och ditt ordernummer under menyn "Händelser" i Swish-appen. När din betalning har registrerats hos Healthy Homes så skickas din beställning.

K5. Skadade varor
När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt. Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post till daniel@healthyhomes.se.

K6. Ångerrätt och öppet köp
Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten.

Som kund hos oss erbjuder Healthy Homes även bytesrätt inom 30 dagar från det att du beställt varan. Detta gäller endast oanvända produkter i obruten förpackning.

Alla produkter på Healthy Homes består helt av digitalt material. Dessa produkter levereras inte på något fysiskt medium och omfattas därför inte av ångerrätten enligt ett undantag i 11§. Genom att genomföra ett köp av en eller flera sådana produkter avsäger du som kund dig all ångerrätt för dessa produkter.

K7. Reklamationer
Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss helst via e-post daniel@healthyhomes.se innan du skickar något. Lägg med fakturan/kvittot så vi kan identifiera returen. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.

Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.

K8. Återbetalningar
Återbetalning får endast ske vid retur eller reklamation av en vara eller tjänst som betalaren har betalat via Swish Handel inom de tolv (12) senaste månaderna. Återbetalat belopp får vara mindre än det ursprungliga beloppet men aldrig överstiga detsamma.

Summan återbetalas alltid till samma Swish-konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen. Återbetalningar kan aldrig ske senare än 12 månader efter köpet.
Återbetalning kan endast göras till det mobilnummer från vilket den ursprungliga betalningen gjordes och när detta mobilnummer är kopplat till samma person och konto som vid den ursprungliga betalningen.

K9. Reservationer
Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeure nedan.

K10. Ej uthämtat paket
Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta. Om du inte hämtar ut ditt paket så debiteras du en administrativ avgift på 250 kr.

K11. Force Majeure
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm.
www.konsumentverket.se
www.arn.se

Leveransvillkor

L1. Leveranser
Om ditigala produkter säljs, så som biljetter eller medlemskap leveras dessa direkt i formen av köpeskvitto.

För fysiska produkter gäller följande:

Beställningar som görs före klockan 16.00 på helgfri vardag behandlas samma dag och levereras normalt inom 1-2 dagar inom Sverige.

Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Paketen levereras av Posten eller annan transportör till utlämningsställe eller skickas som post.

L2. Leveransförseningar
Ibland uppstår leveransförseningar från våra leverantörer utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss eller problem i tillverkningsprocessen. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.

L3. Transport
Healthy Homes ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

Personuppgiftspolicy

P1. Skydd av personuppgifter
I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice (gärna på e-post info@healthyhomes.se). Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter (se vår privacy policy).

Under 2018 ersattes PUL av GDPR som är nya dataskyddsregler som gäller inom hela EU. Eftersom vi inte lämnar ut uppgifter till tredje part innebär detta inte någon direkt skillnad mot PUL vad gäller behandling av din information eller vår relation till dig som kund.

En skillnad är att vi som företag måste ha utsett ett dataskyddsombud. Hos oss är är vår VD dataskyddsombud. Har du frågor kring hur vi behandlar din information, kontakta oss på info@healthyhomes.se.